Muránska planina

Trasa1: Telgárt - Červená Skala - Veľká Lúka - Studňa,Ľadová jama - Havranie - Telgárt

Trasa absolvovaná - august 1998
        Dľžka trasy - 48km
        Najvyšší bod - Studňa 1200 m.n.m

Do Červenej Skaly ideme po hlavnej ceste. Tu hľadáme zelenú a žltú značku.Značky vedú cez cementáreň alebo nejaký podobný podnik. Tu odbočuje zelená značka doprava. Ak všetko dopadne dobre, mali by sme sa tadeto vrátit. My ale pokracuje po žltej značke.Cesta sa mení na šotolinovú. Horšie to je o pár kilometrov vyšie, kde náhle u krmelcoch cesta končí a ďalej pokračuje len niečo málo podobné ceste, skôr podobné válovu kde sa sem tam zváža drevo a tečie voda. Tlačíme. Asi po kilometri žltá značka odbočuje z válova doprava. Konečne nasadáme na bike a šlapeme zarasteným chodníkom. Prichádzame na križovatku zvažníc. Cesta vedie dole, ďalej po žltej značke. Zjazdujeme až na Veľkú Lúku.
Konštatovaním, že Lúka je naozaj vežká a fotografiov na pamiatku končíme krátku pauzu a šlapeme po asvaltke vedúcej cez lúku až na jej koniec. Odtialto pokračujeme po červenej značke, ktorá ide po asfaltke. Asfaltka je velmi kvalitná a miernými stúpaniami a klesaniami prichadzame na ľadovú jamu na Muráni. Po jednej horalke pokračujeme po zelenej značke, ktorá nás zo začiatku vedie hustým lesom a dosť nekvalitnou zvažnicov plnov kamenia a konárov. Ale všetko sa raz končí a aj my sa dostávame opäť na príjemnú šotolinovú cestu, ktorá vedie riedšim lesom a lúkami. V momente, kedy sa najviac vyžívame z jazdy po takejto ceste dochádzame k miestu, kde zelená značka odbáča vpravo do lesa na nekvalitnú zarastenu cestu. Rozhodujeme sa pokračovať a neodbočovať.
Ako sa neskôr ukazuje-opäť správne rozhodnutie potvrdzuje zelená značka, ktorá sa pripája zprava na našu cestu. Na väčšiej lúke pri polovníckej chate a studničke(nieje na mape) oddychujeme a dojedáme svoje zásoby. Doplníme vodu a pokračujeme zelenou značkov ďalej do lesa. Tu sa nám zelená značka stráca v lese ale lesná cesta nás vyvádza von z lesa na lúku.
Otvára sa pred nami krásny pohľad na hrebene a dolinu s ktorej sme ráno prišli. Dostávame sa na asfaltovú cestu. Niekoľkokrát križujeme zelenú značku, ktorá sa z lesa občas "vynorí" a vedie asfaltkou. Držíme sa asfaltky a dlhý zjazd nás vyvedie na miesto, kde sme ráno stáli na rozcestí žltej a zelenej značky.Späť ideme po hlavnej ceste do Telgártu.

voda   - prameň u horárne na zelenej značke